DUF Rejser oplevelse/anmeldelse

2011 Anmeldelse

Efter at DUF Rejser har fået ny ledelse kan man godt mærke at der er sket nogle ændringer. Jeg har lige været af sted 14 dage til Sunny Beach igen med DUF Rejser og alt var som det skulle være og vi havde en lækker ferie som startede præcis på det rigtige tidspunkt. Vi tog endda hjem til rigtig tid :).

Der er selvfølgelig altid lidt plads til forbedringer i kanterne, men til prisen var både hotel, fester og guider rigtig gode! Konceptet med Ungdomshotellet hvor unge er samlet og kan larme næsten som man vil, lave bomber i poolen og med fribar er super god!

Eneste ting der er værd at sætte finger på er at man selv skal være meget opmærksom på hvor og hvornår de forskellige fester er. Her kunne jeg godt have brugt en seddel på dette. Evt. udleveret i bussen.

Alt i alt en lækker ferie! Jeg vil meget gerne af sted igen og det må også meget gerne være med DUF, hvis de kan holde deres nye fine standard.

Hermed mine varmeste anbefalinger til det nye DUF Rejser! Godt arbejde drenge og piger.

Alt her under omhandler mine tidligere erfaringer med DUF Rejser, altså den gamle ledelse!

DUF Rejser er blevet købt. Jeg tænkte først, hvorfor dog købe en sænkende skude, men den nye ledelse virker super seriøst! De har give os en god lang og solid forklaring på hvad de vil gøre bedre og det er ikke bare en “Vi vil gøre det bedre tale”. Det er en mail med solide facts som forklare alt de vil gøre bedre.Vi har valgt at rejse med DUF igen i år og jeg vil når jeg kommer hjem ændre denne anmeldelse til min endelige anmeldelse, men indtil videre ser det rigtig godt ud for DUF! De lader til at have styr på det, er gode at snakke med og er nemme at få fat i.

Jeg vil tillade mig at tage dele af min samtale med DUF’s nye direktør her under (Faktisk kun et af hans svar, da det fortæller en del):

Hej Dennis..

Tak for svar..

Altså for det første har vi tænkt os at tage telefonen når folk ringer 🙂

Ej det er rigtigt at det bliver en del af DGV koncernen.. Men med mig i spidsen som direktør. Jeg er medejer og direktør af Utopia (www.barschool.dk)

Derudover er jeg tidligere destinationschef for Uptours (2008) da de var på toppen med over 1.000 gæster om ugen. Ligesom her var der også bøvl i ledelsen og den er ligeledes blevet skiftet ud.

Vi driver nu firmaet DK rejs, som både ejer DUF – rejser og Uptours.

Men jeg kan fortælle dig hvad der er sket for DUF siden overtagelsen:

Vi har været i dialog med pakkerejseankenævnet og lukket indtil videre 95 % af tidligere sager imod DUF – rejser.(de sidste 5 % er under behandling og lukkes asap) Dvs. betalt kompensation fra gammel ledelses fejl og dumheder. Derudover har jeg taget fat i alle der enten har ringet ind, eller ytret sig offentlig om dårlig oplevelse, for at tage hånd om deres sager.

Derudover har vi valgt ikke at gå på kompromi med kvaliteten og strukturen. Dvs. vi har været ude og investere mange hundrede tusinde kroner i et sindsygt booking system som er igang med at blive koblet op med en ny hjemmeside. Det gør at der ikke kommer til at opstå tvivl som tidligere med overbookinger, fejl bookinger mv. Der kommer struktur i det fra ende til anden.

Udover dette har jeg og DGV drengene jo mange års erfaring i Bulgarien, det har medført vi har fået nogle gode aftaler med flyselskaber og hoteller. Ikke nødvendigvis billigere, men sikre på den måde forstået at den danske ungdoms branche er en sæson på kun 6-7 uger. Det gør Hoteller og Flyselskaber hellere vil arbejde sammen med f.eks. Bravo Tours som har en sæson der går over flere måneder. Så ungdomsselskaber kommer bagerst i køen og bliver flyttet rundt som det passer dem. Men med vores netværk kan vi sikre os det ikke sker.

På destinationen kommer der stort fokus, og 2 andre i min ledelse er tidliger produkt og destinationschef for Ungrejs/Viby ungrejs. Så det hele bliver en blanding af alt det bedste fra Uptours tiderne og Ungrejs/viby… Der kommer struktur på destination og styr på guiderne.. Vi har selvfølglelig også lært af vores og andres fejl (læs DUF sidste år) og det betyder der på ingen måder kommer tik at opstå samme problemer som du har oplevet..

Men for at vende tilbage til det første jeg skrev, nemlig at tage telefonen! For det er noget af det vigtigste for os, at vi ikke vender ryggen til problemer. For der kan ske problemer, og ting man ikke forventer. Men man som rejseselskab stå til ansvar over for de problemer, og det mindste man kan gøre er at gøre en indsats..

Denne investering der er lavet i DUF er ikke for sjov, det er for at redde et totalt sejlende firma, men et firma der har potentiale, også som forretning. Så de folk der sidder i ledelsen er ikke for sjov og vi har alle til sammen til sammen et CV der taler for sig selv.. nedenstående vil jeg skrive en liste over de virksomheder som vi enten er medejer af, eller driver.

Du må endelig skrive hvis du har flere spørgsmål… og jeg vil også gerne underskrive en garanti på at du ikke oplever samme problemer igen..

Hvis i vælger at tage en tur med os, så vil jeg selvfølgelig også gerne give jer et tilbud i ikke kan finde andre steder. For jeg er kun ude på at opnå en dialog med tidligere uheldige gæster.

mvh
Morten Pedersen

Vores CV

www.domis.dk
www.dengladeviking.eu
www.slapaf.nu
www.barschool.dk
www.tenderz.dk
www.djschool.dk
Van kok: http://www.facebook.com/group.php?gid=372278309669
www.bernhardt-aarhus.dk/

HER UNDER FINDER DU MIN GAMLE ANMDELSE, SOM VI STÅ HER TIL JEG HAR VÆRET AF STED MED DUF IGEN! FORHÅBENLIGT BLIVER REJSEN UFORGLEMMELIG GOD! 🙂

2010 blev tredje år til Sunny Beach for mig og tre venner (Vi var tre i 2008, fire i 2009 og fem i 2010). 2010 blev både første og sidste år vi tager på ferie med DUF Rejser (Dansk Ungdomsferie).

Både i 2008 og 2009 rejste vi med Viby Ungdomsrejser uden nogen problemer overhovedet. Både guider og rejsebureau havde styr på tingene.

I starten af 2010 sidder vi fem drenge og diskutere om hvor vores rejse dette år skal gå hen og vi beslutter os forholdsvis hurtigt for Sunny Beach alle gode gange tre.

Bemærk! Hele vores ophold i Bulgarien med vores egne fester og Den Glade Viking har været uforglemmeligt. Dette indlæg omhandler kun DUF Rejser som rejsebureau, deres dårlige service og uprofessionelle medarbejdere.

Vi får fremskaffet nogle kataloger og høre desværre til vores ærgrelse at vores ”Stam-rejsebureau” Viby Rejser ikke længere tilbyder fri adgang til Den Glade Viking, som er ”The place to be” i Sunny Beach, derfor finder vi frem til DUF Rejser, som i år står som eneste bureau med gratis entre til diskoteket.

Priserne hos DUF Rejser er generelt høje for 14 dages rejser, som vi altid benytter os af og samtidig er deres fester og vipkort dyre, men vi vælger alligevel at have de største pakker, så vores pris pr. person ender på ca. 7200 kr. for 14 dage i Sunny Beach med 5 fester og vip til de fleste steder.

Da vi bestilte var der ca. ½ år til afrejse, hvorfor vi ser os selv som værende i god tid. Vi får flynummer BUC1458 (Bemærk dette, da det også får en rolle i Jesper forklaringsproblem senere). Tiden nærmer sig og vi får sat en hjemmeside op med nedtælling til vores ferie og alt er som det skal være. Rejsen er betalt før maj måned og alt er bekræftet.

Weekenden op til vi skal af sted ringer min telefon et par gange med ukendt nr. uden jeg når at tage den. Der bliver heller ikke indtalt beskeder på min telefonsvarer, hvorfor jeg ikke kan gøre andet end at vente på endnu et opkald. Folk ringer altid igen hvis det er vigtigt eller lægger i det mindste en besked.

Om søndagen d. 11. juli bliver jeg kl. 13.20 ringet op af Jesper Schousen, som viser sig at være DUF Rejser’s direktør. Han fortæller mig at vores fly er blevet flyttet og at vi i stedet for at rejse mandag d. 12 kl. 07:55 skal rejse mandag d. 12 kl. 21:00. Det bliver jeg rigtig sur over, da vi har bestilt ½ år i forvejen også ændre de det få timer før vi er på vej til Billund. Jeg godtager ikke hans ændring, da vi alle 5 havde et arbejde at vende hjem til mandag d. 26. Vi bliver derfor tilbudt 2500 kr. pr. rejsedeltager i økonomisk kompensation, fordi vores rejse vil blive forskudt 14 timer (Ifølge Jesper galte dette for alle på hele flyet) i begge ender og vi derfor mister en arbejdsdag.

Jeg beder Jesper Schousen bekræfte alt dette pr. mail, da jeg tidligere er blevet snydt af andre personer ved mundtlige aftaler.

Da jeg har snakket med Jesper i 20 minutter er jeg allerede godt irriteret på DUF Rejser. De viser sig allerede fra den dårlige side før vi er taget af sted.

Jeg kontakter alle gutterne og vi får med nød og næppe alle ændret vores aftaler, så vi stadigvæk kan få 13 aftner i Sunny Beach.

En times tid efter jeg har snakket med DUF Rejsers direktør får jeg følgende mail, som bekræfter vores mundtlige aftale om økonomisk kompensation og bekræftet at rejsen bliver forlænget i sidste ende, så vi ikke mister en fest aften:

Hej igen Dennis,

Som aftalt bekræfter jeg, at vi i forbindelse med jeres ændrede afrejsetidspunkt tilbagefører kr. 2.500 pr. rejsedeltager.

Dette gælder også, såfremt I vælger at rejse hjem om aftenen fra Bulgarien den 26. juli 2010.

Nyt afrejsetidspunkt fra Billund: kl. 22.30 (Check-in k.r 20:30)

Nyt hjemrejsetidspunt fra Bulgarien: kl. 19:40 (Billund kl. 21:00).

Venlig hilsen

DUF

Jesper Schousen

Han er simpelthen så flink at vælge med to hjemrejse tidspunkter. Enten kl. 7:55 d. 26 eller kl. 19:40. Vi vælger selvfølgelig den sidste da hele turen med DUF Rejser til Sunny Beach jo går ud på fester og det derfor ville være dumt at tage tidligere hjem og miste en aften.

Jeg mailer lidt frem og tilbage med Jesper samme dag (Søndag) og får denne mail:

Hej Dennis,

BUC1558 er flynummeret.

Jeg overfører i dag – men pengene kommer først videre i morgen, hvor det er bankdag.

vh

Jesper

Super vi får pengene med det samme, så den sag er ude af verden (TROR VI).

DUF Rejser vælger at ændre vores flynummer. Et fly får ikke et nyt flynummer når det bliver flyttet tidsmæssigt, hvilket undrer mig.

Jeg forhører mig med flere hold piger, vi kender, og som har samme flynummer som os. Vi finder så ud af at vi er blevet flyttet til et andet fly pga. overbooking! MAN FLYTTER FANDME IKKE DE FØRSTE DER BESTILLER PGA. OVERBOOKING. Man flytter sgu da dem der sidst har bestilt.

Halv sure tager vi af sted til Bulgarien med DUF Rejser i håbet om at selve rejsen bliver god.

De 14 dage kort

  • Dag 1 (Mandag 12. juli) – Vi vi flyver om aftenen efter vores nye plan.
  • Dag 2 – Vi ringer til banken for at tjekke at de 12.500 som DUF Rejser har lovet os er gået ind. Det er de ikke.
  • Dag 3 – Vi ringer igen til banken – Endnu ingen penge. Vi ringer samme dag 5 gange til DUF Rejsers direktør Jesper Schousen uden at få kontakt.
  • Dag 4 – Vi sender mail til DUF Rejser.
  • Dag 5 – Vi ringer igen til banken – Ingen penge. Vi ringer nu til Jesper fra DUF Rejser – igen uden svar og prøver herefter DUF’s hoved nummer. Efter 15 minutter, intet svar.
  • Sådan fortsætter vores 14 dage med hver dag at prøve at ringe og skrive til DUF for at høre på vores penge.
  • Dag 11 – Endelig kommer jeg igennem til DUF Rejser – På deres hovednummer. Pigen lyder uerfaren og kan ikke hjælpe med pengene og beder mig ringe dagen efter for at snakke med Jesper.
  • Resten af ferien går uden vi får hverken penge, svar eller kontakt en medarbejder hos DUF Rejser som kan overfører vores penge.

Dag 13 – Klokken er 19 – Tour de France er lige slut og vi skal til at gøres os klar på vores sidste bytur, da der dukker en guide op. Hun kommer og fortæller os at vores hjemrejse er blevet fremskudt og vi skal rejse mandag kl. 02:00 i stedet for kl. 19.40, som lovet i en tidligere mail (Om DUF Rejser har kendt til dette hele tiden og blot ventet med at informere os eller om de først har fundet ud af det til sidst vides ikke).

Vi bliver meget sure og jeg beder guiden kontakte hendes chef. Det gør hun og vi overhører samtalen. ”De kan bare ringe til hovedkontoret når de kommer hjem. Hvis de ikke tager med flyet kommer de ikke hjem og skal selv fragte sig hjem for egen regning.”. Bang… Så var der ikke mere at gøre her.

Vi pakker og tager hjem ad – En dag for tidligt.

Da vi kommer til Danmark ringer og skriver jeg for til sidst at true DUF Rejser med Forbrugerklagenævet for at få vores penge. Først da begynder der at ske lidt. En uge efter hjemkomst lover en Katrine mig at Jesper overfører pengene. Tre bankdage går og der er endnu ingen penge. Jeg ringer igen også spørger hun fandme om jeg tager gas på hende. Nej gu fanden gør jeg ej.

Jeg brokker mig nu rigtig meget og i løbet af en halv times on/off snak og venten dumper der en mail ind til mig med et screendump fra DUF Rejsers netbank hvor de viser at de har overført pengene.

ENDELIG!!! Dagen efter er der penge til os. Det tog dem kun over 40 opkald (Heraf over 10 fra Bulgarien (Det er ikke billigt at hænge i røret 20 minutter der nede fra)) og 5-10 mails på alle deres offentlige mailadresser før vi fik vores penge.

DUF REJSER ER ET LORTE SELSKAB OG JEG VIL STÆRKT FRARÅDE ALLE AT TAGE MED DEM.

Duf rejser – Stjerner fra 1-10

Selskabet: 1

Guiderne: 2

Information om ophold og fester: 1

Hjælp fra guider: 1

Kundeservice: 1

Kontakt mulighed 1

Hvis jeg kunne ville den samlede vurdering lyde på -99999. FUCK et skod selskab. Jeg håber i går konkurs.

DUF REJSER – MARERIDT DRØMME TUR/RETUR

BONUS INFO – Vi så dagligt guider for stive til at tage vare for sig selv. Selv efter en flaske sprut følte jeg mig mere ædru end mange af deres guider var.

Jeg at opfordre hermed alle til at tage med Viby Rejser. Jeg har kun haft positive oplevelser med dem.

EKSTRA BONUS – Guiden som informerede os om tidligere hjemrejse var så fræk som det sidste at spørge “SES VI d. 27. august til vores reunion fest? Så vi kan vise hvem der har de bedste guider og det bedste rejseselskab.” GRRRRRRRRR….

Andres oplevelser og problemer med DUF Rejser

TRIPPLE BONUS MATERIALE OG LINKS

Andres oplevelser og problemer med DUF Rejser:

  1. http://www.trustpilot.dk/review/www.duf-rejser.dk
  2. http://www.tilbudher.dk/duf-rejser-anmeldelse-af-min-darlige-rejse-med-duf-rejser-209.html
  3. http://rebaz.dk/blog/?p=25
  4. http://dindebat.dk/sporge-jorgen/438730-lloret-dmar-godt-skidt-osv.html
  5. http://fitman.dk/daarlig-oplevelse-med-rejse-selskabet-duf-til-sunny-beach/

Stavefejl er gratis og her at nogle af de kommaer jeg glemt eller satte forkert ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg skulle bare ud med det og gider ikke rettet anmeldelsen af DUF Rejser til.

8 Comments »

  1. Comment by Bente Pedersen — 15. september 2010 @ 10:46

    Vores søn har også haft problemer med DUF. Han og 3 kammerater havde bestilt 2 dobbeltværelser i januar måned 2010, men fik da de ankom i uge 28 blev de tilbudt 1 dobbeltværelse med 2 opredninger (hyndestole). Toilettet var utæt. Desuden var der ingen service fra guiderne, som kun tænkte på at være fulde. Den ene guide måtte sågar køres på sygehuset grundet fuldskab. Han har sendt klage til for 2 måneder siden til dem, men har intet svar fået endnu. Hvis vi ikke får svar i denne uge sender vi klagen videre til Rejseklagenævnet ligesom vi er klar til at få DR’s kontanten til at kigge på dette rejsebureau.

    ER DER ANDRE, SOM ER MED PÅ, AT DE BØR KOMME I DR’s KONTANTEN TIL SKRÆK OG ADVARSEL FOR ANDRE UNGE????

  2. Comment by Liselotte Gjörup — 17. september 2010 @ 10:36

    Det er desværre ikke kun gæsterne, der klager over DUF. Guiderne som har kæmpet en hård kamp med at få besked fra og kontakt med hovedkontoret hele sommeren, har nu hvor vi passerer midten af september endnu ikke fået løn. Det er heller ikke muligt at få kontakt med Jesper Schousen som kalder sig direktør. Måsker har han ikke råd til at betale sin personale fordi hans gæster skal have pengene tilbage for dårlig service…

  3. Comment by Bente Pedersen — 17. september 2010 @ 16:01

    Jeg vil opfordre alle unge rejsende som har dårlige erfaringer med DUF om at kontakte diverse medier f.eks DR’s kontanten. Hvis I guider ikke har fået jeres løn, så kontakt jeres fagforeninger, hvis I er medlem af en sådan. Dette rejsebureau er under al kritik

  4. Comment by Regitze Bryld — 15. oktober 2010 @ 00:09

    Hej, jeg er journalist hos TV2 og fandt siden da jeg søger på emnet, fordi jeg netop har fået tip om manglende løn til ansatte og manglende tilbagebetalinger til gæster + dårlig service. Jeg vil meget gerne i kontakt med Jer der har været udsat for dette.

    Kontakt mig på 40 78 43 00.

    Vh Regitze Bryld

  5. Comment by phillip — 29. oktober 2010 @ 13:29

    De får også herre røvfuld på trustpilot

    http://www.trustpilot.dk/review/www.duf-rejser.dk

  6. Comment by Simon B — 31. oktober 2010 @ 19:15

    DUF rejser er under alt kritik, har aldrig oplevet et så dårligt rejse selskab, og der er tydeligvis mange der føler sig ramt af det!

    Der er nok desværre også nogle der tror at det er standarden i lande som Sunny Beach, men det er det altså langt fra. Tager man afsted med andre selskaber som fx Viby, så er der ikke nogen problemer.

  7. Comment by Morten Pedersen — 9. januar 2011 @ 15:51

    Hej Trine

    Tak for dit indlæg.

    DUF – rejser.dk er blevet købt. Alt gammel ledelse er ikke længere ansat i virksomheden. Den nye ledelse har læst indlægget igennem og takker utroligt meget for kritikken. Det er på ingen måder sådan at denne virksomhed skal køres på. Hvis du eller andre stadig har uopklarede sager med DUF- rejser.dk så må i meget gerne kontakte mig på mp@duf-rejser.dk, så vil jeg tage hånd om sagen med det samme.Håber på forståelse.

    Med venlig hilsen

    Morten Pedersen
    Direktør

    DUF-Rejser.dk

  8. Comment by Morten Pedersen — 9. januar 2011 @ 15:53

    Undskyld Dennis. Gik lidt for stærkt, skal selvfølgelig ikke stå hej Trine, men hej Dennis..

    Håber at høre fra dig.

    mvh
    Morten Pedersen
    Duf-rejser.dk

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment